Et godt forældresamarbejde starter med åben og ærlig dialog med respekt for hinanden. Når vi voksne arbejder tæt sammen, får børnene den bedste start i Guldsmeden. Sammen med Jer vil vi være med til at give jeres barn det bedste fundament til mestring af livet, hvilket gøres bedst på et fundament bestående af selvværd, selvtillid, glæde, robusthed og mod. Alle børn skal føle sig som en vigtig del af vores fællesskab i Guldsmeden.

Vi glæder os til det bedste samarbejde med alle forældre. Det er vigtigt i forhold til barnets trivsel, udvikling og læring, at vi har konstuktivedialog, når vi ser positiv udvikling eller hvis jeres barn skal bruge lidt ekstra hjælp for at stimulere dets udvikling. Vi har en forventning om, at I taler med os, hvis I oplever, ser eller hører noget, som undrer Jer. Vi er altid åbne for ris, ros og gode ideer.

Vi forventer, at I bakker os op i at gøre jeres barn selvhjulpne, da det giver stolte og glade børn. Det gør I blandt andet ved:

at give barnet god tid og vejledning til selv at tage tøj af, når der overskud og tid til dette
at lære barnet at bruge bestik, når I spiser, selv lader barnet hælde vand i glasset m.m.
Se hvorfor selvhjulpenhed er vigtig på Youtube: ”Så lad dog barnet gøre det selv”.

Udover de løbende samtaler ved aflevering og afhentning af jeres barn, bruger vi AULA som kommunikationsmiddel. Dette kan både være små fortællinger om, hvad vi har lavet de enkelte, men der kan også være praktiske informationer eller en besked til lige netop jer som forældre. Derfor er det vigtigt at tjekke AULA løbende, også så I kan tale med jeres barn omkring, hvad det har oplevet i Guldsmeden den pågældende dag.

Det kan nogle være en udfordring at finde et tidspunkt, hvor det er muligt at afholde møde med jer. Vores erfaring er, at det mest optimale er, at mødes fysisk. I forbindelse med det digitale samarbejde er der dog også mulighed for at holde møder med jer online, f.eks. via Skype eller Microsoft Teams.