Skovby Børnehus - Guldsmeden

Velkommen til Guldsmeden

Guldsmeden er et børnehus, hvor vi har blik for det enkelte barns trivsel, udvikling og dannelse gennem leg. Dit barns motoriske udvikling er et vigtigt grundlag for dette, hvorfor vi har et skærpet fokus på den motoriske udvikling, og har derfor indrettet vore stuer efter dette. Der er i alle grupperum et blød underlag, så vi f.eks. kan kravle, hoppe, trille, og tumle.

Aktiviteter behøver ikke at foregå i grupperummene. I forbindelse med vores fællesrum har vi 1000Kunst til kreative aktiviteter, og vi rigtigt er glade for vores store, kuperede legeplads. Her har vi også gode muligheder for at udfordre motorikken på bakkerne, samtidig med at vi kan gå opdagelse i "skoven", hvor der er insekthotel og gode muligheder for at finde biller og insekter. Der er også gode muligheder for at børnene kan finde sine egne legerum i små kroge inde i buske og mellem træerne.