Samarbejdspartnere

Tværfagligt samarbejde:

Hvis vi har en bekymring i forhold til et barns trivsel eller udvikling, har vi heldigvis et bredt netværk af tværfaglige samarbejdspartnere at trække på. Hver måned har vi et møde kaldet PLC møde, hvilket står for pædagogisk lærings center. Her mødes ledelsesteamet med vores nærmeste samarbejdspartnere, bestående af en psykolog, en logopæd (talepædagog) samt en pædagogisk konsulent. Her har vi mulighed for at drøfte relevante pædagogiske emner, og vi har mulighed for at indstille enkelte børn eller børnegrupper, hvortil vi har brug for sparring eller konkrete indsatser. Det kan f.eks. være et barn der er sprogligt udfordret, et barn der mistrives pga. forældrenes skilsmisse, eller en børnegruppe der i særlig grad udfordrer de voksne.

Vi har også et tæt samarbejde med sundhedstjensten og med myndighedsområdet.

Vi har et tæt samarbejde med Låsby skole, Gyvelhøjskolen samt Skovbyskolen omkring overgang fra børnehave til skole/SFO, lige som vi også har et tæt samarbejde med den kommunale dagpleje.

Lokalt har vi også et tæt samarbejde med både foreningslivet, hallerne, kirkerne, plejecentrene samt de handlende. I både Låsby og Galten er der faste traditioner som vi bakker op om, når det er noget der giver mening for os.