Vi voksne i Børnehuset Bakketoppen vil skabe en institution og arbejdsplads, hvor børn, forældre og personale trives. Vi prioriterer et godt forældresamarbejde og er bevidste om, at kun sammen kan vi skabe de bedste betingelser for et godt barneliv. De voksne (forældre og personale) omkring det enkelte barn/grupper af børn kan sammen gøre en forskel, så Bakketoppen er et rart og dejlig sted at være for alle.

Til dagligt benytter vi aula som kommunikationsplatform, hvor der både kan læses generelle informationer fra Dagtilbuddet og Bakketoppen. Årshjul fra Bakketoppen og månedskalender fra hver gruppe hjælper til at følge med i børnenes hverdag - samtidig med daglige/ugentlige informationer og billeder fra grupperne.

Leg i sandkassen

Forældremøde i Bakketoppen arrangeres 1 gang om året i marts måned for alle grupper undtaget Regnbuegruppen. Her vil dog være mulighed for Regnbueforældrene til at deltage i første del af mødet, hvor der berettes om årets gang i bestyrelsen med efterfølgende valg af repræsentanter fra Bakketoppen til bestyrelsen. Regnbuegruppen afholder selv forældremøde i august/september måned efter opstart af ny gruppe fra august.

Arbejdslørdag arrangeres ca. 1 gang om året for alle familier på en gang, dvs. barn, forældre og søskende. Derudover har vi til tider brug for hjælp fra enkelte forældre – fx til etablering af nyt på legepladsen, hvor man som forælder kan byde ind. Vi kan også i visse situationer, hvor et større projekt skal laves, bede om hjælp fra et større antal forældre. Vi oplever at arbejdsdagene er en god måde for forældrene at lære hinanden på, og børnene nyder at have forældrene med i børnehaven.

Male skur

Sand i sandkassen