Børnehuset Bakketoppen

Vi har  vuggestuen med 16 vuggestuebørn, Myrestuen,  2 børnehavegrupper med 3-4 årige Edderkoppestuen og Sommerfuglestuen, og storbørnsgruppen Regnbuestuen. De 2 grupper med de 3-4 årige har i dagligdagen et tæt samarbejde. Der veksles med forskellige børnegrupper på tværs ud fra tanken om, at børn skal være inkluderet i flere berigende fællesskaber og have flere gode relationer at bygge venskaber på. Den sidste gruppe Regnbuestuen har tilknyttet de 5-6 årige, som med opstart i august har målrettet overgangen til skole året efter.

Kostordning

Bakketoppen har kostordning for alle børn. Det betyder, at børnene bliver præsenteret for mange forskellige smagsoplevelser - også visuelt. Alle børn og voksne smager på maden, dog tilbydes rugbrød i tilfælde hvor barnet ikke kan lide maden. Der er stor læring ved at se mange andre børn spise det samme, hvilket ofte giver større lyst til at prøve nyt og være ”madmodig”.

Vi har pt. sølvmærket i økologi og nærmer os guldmærket. Madplaner kan ses på  Aula og i Bakketoppens køkken.

Frokost i Bakketoppen