Fakta om huset

Lidt om os:

Guldsmeden er en integreret institution med en normering på 108 børn i 0-4 års alderen. Vi er fordelt på 6 stuer med hver 6 vuggestuebørn og 12 børnehavebørn. Vi er 24 engagerede voksne ansat i det pædagogiske personale samt 4 ansatte i vores køkken.

Vi er et børnehus, hvor vi har fokus på det enkelte barns motoriske udvikling, har vi indrettet vore stuer efter dette. Der er i alle grupperum et blød underlag, så vi f.eks. kan kravle, hoppe, trille, og tumle, når der gives mulighed for dette. I forbindelse med vores fællesrum har vi et rum til de kreative aktiviteter, hvis disse skal foregå et andet sted end i grupperummene.

Selvom vores fokus er motorikken har vi et skarpt øje på hele barnets udvikling, hvor vi naturligvis også stimulerer jeres barns sociale og sproglige udvikling. På det sproglige område har vi en sprogvejleder, som har en videreuddannelse i netop dette, og i forhold til motorikken har vi en uddannet motorikvejleder.

Vi er glade for vores store, kuperede legeplads. Her har vi også gode muligheder for at udfordre motorikken på bakkerne, samtidig med at vi kan gå opdagelse i "skoven", hvor der er insekthotel og gode muligheder for at finde biller og insekter. Der er også gode muligheder for at børnene kan finde sine egne legerum i små kroge inde i buske og mellem træerne.